CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 19 februari 2009

Nytt försök

Nu ska jag försöka bli hälsosam igen, för en hundrafemtioelfte gången eller nåt. Startade mitt nya liv med en rask promenad på en timme i snöyran. Orkar verkligen inte springa då den jäkla hostan håller i sig. Det är nog jobbigt att gå pga den. Dessutom har jag nu lyckats få en blåsa på tån bredvid stortån, i ett par skor jag har använt hur mycket som helst. Men det är bara på med ett plåster så känns den nog inte. Har dock inte riktigt bestämt hur jag ska äta än, om jag ska ge GI en chans till eller pröva nåt annat. Det som är enkelt med GI är att man får äta vissa saker bara och slipper väga och räkna poäng och sånt jobbigt. Det värsta är att jag älskar kolhydrater och socker. Det slutar väl som vanligt med att jag äter det jag är sugen på i alla fall. Vilket dessvärre sällan är nåt nyttigt. Jag ska dock åka och handla ett lager med frukt och grönsaker, i fall jag skulle råka bli sugen på det. Ska bara orka ta mig in i duschen först.

0 kommentarer: