CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 26 augusti 2008

Dubbla hyror

Har inte skrivit på ett tag av den anledningen att jag har varit för arg för att kunna formulera mig. Jag är nämligen osams med mitt nuvarande bostadsbolag då de ena dagen lovade oss att vi fick hitta en ny hyresgäst själva för att slippa dubbla hyror. Men när jg kom dit med tjejen som ville ha lägenheten fick jag svaret att "så går det inte till, vi har folk vi måste fråga först". Det tycker jag är helt ok att de ska göra men varför sa de då två dagar innan att de inte hade någon som skulle ha lägenheten. Men de vägrar erkänna att de gjort fel, bara att de sagt att det är ok för oss att sätta ut en annons. Men varför skulle man vilja sätta ut en annons om man ändå inte får hitta en ny hyresgäst själv. Det kunde den dumma apan bakom disken inte heller svara på.

Så nu är det tyvärr stor risk att vi åker på två dubbla hyror och det finns mycket roligare saker att göra för nästan 12 000.




Men jag tänker inte deppa ihop för det, det är ju bara pengar ;-)


Apropå pengar så är dom väldigt slut nu, lönen i morgon är väääldigt efterlängtad. Jag har hittat så mycket grejer jag vill köpa. Men istället får jag spara till dubbel hyra och tandläkaren. Men nåt litet måste jag handla i morrn i alla fall.


Är väldigt nervös inför morgondagen eftersom jag ska vittna i en rättegång. Vill bara att dagen ska vara över. Tänk om dom tror att jag ljuger så jag hamnar i fängelse eller nåt. Det finns ju inga bevis för att det jag kommer att säga är sant. De kanske tror att jag hittar på det för att hjälpa A. Men jag kan ju inte göra nåt annat än berätta det jag såg.




Måste köpa en ny kamera nu så jag kan lägga in bilder. Hade tänkt gjort det från mobilen men jag har tydligen tappat bort skivan som installerar mobilprogrammet i datorn. Typiskt mig. Jag blev lite sugen på den här men eftersom jag inte vet ett dugg om kameror tycker jag att det är svårt att veta vad man ska köpa. Den här har 12 x optisk zoom och 8 megapixlar. 8 kanske är lite förresten. Jag har verkligen ingen koll, nån annan som har?

2 kommentarer:

mademoisellej sa...

Canon ska ha väldigt bra systemdigitalkameror, det blir en sån för mig innan USA-resan. =)

Och när det gäller morgondagen, du kanske inte är det enda vittnet? Isf hör ju rätten att ni beskriver samma händelseförlopp och då vet de ju att det var så. Ska tänka på dig!

Unknown sa...

Det kommer att gå jättebra! Gör bara som du tänkt dig, tala sanning och var dig själv! Även jag ska tänka på dig! KRAAAM