CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 7 december 2008

Feminist?

Jag läste Linda Skugges krönika i tidningen Chic igår och blev riktigt förvånad. Jag trodde att hon var feminist. Visserligen skriver hon att det är så värdelöst att vi tjejer blir så besatta av killar och kan sitta och vänta länge vid telefonen medans killarna är mycket coolare. Detta kan jag känna igen mig i och hålla med om. Men senare skriver hon att: "skulle han vara intresserad så skulle han ragga upp er" Hon menar att det är desperat när vi tjejer raggar och att det är killarnas jobb. Men hallå! Är vi tillbaka på 1800 talet eller. Hon menar att hon var så oattraktiv när hon gick i skolan för att hon förföljde killar så att de blev rädda för henne. För mig var det helt tvärtom, jag vågade inte ens titta åt killar. Och enligt hennes teori så borde jag ha haft massor med pojkvänner. Vilket inte kunde stämma mindre. Jag har till och med pratat med killar i efterhand som jag varit kär i och en av dem visade då att han var intresserad. Men det var ju flera år för sent. Hade jag visat att jag var intresserad då så hade det kanske blivit något av det. Så av erfarenhet anser jag att det är bättre att chansa och riskera att gå på en nit än att kanske förlora en möjlighet. Jag har spenderat nog med timmar med att önska och hoppas.

1 kommentarer:

Unknown sa...

SO TRUE! GIRLPOWER! *skrattar*