CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 12 december 2008

Jobbar

Fjärde helgen i rad nu som jag jobbar. Eftersom jag trodde att jag bara skulle jobba här fram till jul så tänkte jag att det är bäst att jag tar alla tider jag får. Men nu blev ju vikariatet förlängt till den sista maj. Så nu kommer jag att jobba varannan helg ungefär. Det betyder att jag inte kommer att ta åt mig några fler helger i fortsättningen. De jag kommer att vara lediga kommer nu att vara heliga, och förmodligen fyllda med planer. Jag fick två förslag om att gå ut ikväll, vilket är väldigt typiskt eftersom ingen hör av sig när jag är ledig. Och om ni undrar hur det kommer sig att jag skulle gått ut om jag var ledig så beror det på att jag förlorade vadet för drygt två veckor sedan. Jag är en svag människa.
Frågan är om man kan kalla det jag gör nu för att jobba egentligen. Jag ska sitta och se på tv hela natten.

0 kommentarer: