CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 1 oktober 2008

Humör

Jag tänkte på det apropå röksvamparna... jag har ett humör som åker upp och ner väldigt lätt. Jag kan bli otroligt glad över småsaker, som här om dan när jag höll på att börja dansa av lycka i mataffären för att det kommit satsumas. Eller att det denna vecka är premiär på så många bra serier på TV. Men jag kan lika gärna deppa ihop för småsaker och tycka att livet är skit.
Arg blir jag dock inte så ofta, inte på riktigt i alla fall. Det är bara min familj som lyckas få mig det, särskilt min mamma. Hon kan vara så korkad ibland och det gör mig vansinnig (förlåt kära mor, inget illa menat). Men i fredags natt tappade jag humöret helt och hållet. Jag skulle sova hos min faster efter erotikmässan men hade ingen nyckel. Ringde henne flera gånger men hon vaknade inte. Då kommer två tjejer och ska gå genom grindarna, som jag inte hade nyckel till. Jag försökte vänligt tala om min situation för dem och möts av ett: Det skiter väl vi i. Jag hade helt förstått om de sagt att de inte ville släppa in nån utan nyckel av säkerhetsskäl eller nåt liknande men detta svar gjorde mig ursinnig. Så jag råkade visst ropa något elakt till dem. Något jag aldrig tror jag gjort förut. Jag lyckades i alla fall väcka min faster till slut så jag kunde komma in och sova.

0 kommentarer: