CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 8 oktober 2008

I natt jag drömde...

Jag drömde i natt att jag hittade min kamera, och blev så lycklig. Dessvärre vaknade jag sedan och insåg att det bara var en dröm. Det är inte lika roligt att blogga utan kameran, jag vill ju visa bilder på det jag pratar om. Får göra ett ryck och leta efter den sen.

I dag har jag som vanligt inget planerat men tror att jag ska ta en sväng in till stan. Såg så mycket roligt i Sofis mode den här veckan att jag nog får åka in och prova lite. Även om man inte ska handla är det kul att prova och planera för vad man ska handla sen när man har råd. Eller när ens käre make känner sig generös :-)

Jag har hittat ett jobb på arbetsförmedlingen som jag så gärna skulle vilja ha, tyvärr så är jag inte fritidsledare men jag tänker söka det ändå. Man skulle jobba fyra kvällar i veckan på Lillerud och "umgås" med ungdomarna som bor där. Det är perfekt för mig, inga tidiga morgnar eller helgarbete. Tänk om de som tillsätter tjänsten kunde förstå det också. Ska på mitt första möte med min handläggare på fredag och måste kunna tala om hur många jobb jag sökt och hur mycket tid jag har lagt ner för att hitta ett jobb. Det känns verkligen som om dom bara ska kolla att man sköter sig. Man får ju inte direkt någon hjälp för att hitta ett jobb.

Men nu ska jag åka in till stan en sväng så jag inte drabbas av lappsjuka här ute.

0 kommentarer: