CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 1 oktober 2008

Vardagstjöt

Kom precis tillbaka från en promenad med vovven och även om vädret inte var särskilt inspirerende hittade jag något som förgyllde hela promenaden. Nämligen röksvampar. Jag älskar att trampa på dem så det ryker, det är lite jobbigt då man jobbar på dagis och måste låta barnen få göra allt roligt. Men sen när vi kom hem till röran igen åkte humöret nedåt. Jag hatar när det är stökigt och det känns som att hur mycket jag än plockar så händer det ingenting. Jag vill helst bara låsa dörren och åka nån annanstans. Men då blir det ju tyvärr aldrig nån ordning. Jag brukar vara snabb på att plocka upp men efter den här flytten känns det som om vi har hur mycket saker som helst.

Var och lämnade in mitt CV till en skoaffär som sökte folk igår. Det är väl ingen större chans att man får det då man kostar lite mer ju äldre man blir, men man måste ju försöka i alla fall. Det vore ju min stora lycka, att få tillbringa hela dagarna med skor. Men jag skulle nog ganska snabbt äga ett ex av varje par i butiken. Det finns nog inget som jag så gärna handlar som skor och stövlar. De kommer ju alltid passa vare sig man går upp eller ner i vikt. Och av nån konstig anledning hoppas man ju alltid på att gå ner några kilo. Men jag står kvar på mina tre kilo ner, vilket är konstigt eftersom jag har ätit så otroligt mycket på sistonde. Jag borde gått upp minst tre istället, men jag klagar så klart inte. Sitter just nu och mumsar på rostat bröd och dricker oboy. Inte så värst nyttigt kanske, men gott :-)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att du får jobbet! =)