CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 10 januari 2009

Lappsjuk

Jag sitter här i min ensamhet och längtar tills i morrn. Jag hoppas verkligen att jag får gå ut och titta på folk. Eftersom hundkräket vi passar inte kan vara ensam så har jag inte varit hemifrån något nästan, förutom för att jobba, i en hel vecka. Så jag längtar verkligen ut till mitt vanliga liv. Jag såg på LA Ink förut hur dom shottade när de var ute och blev sugen på det. Kom att tänka på den gamla hederliga Hot Shot med Galliano, kaffe och vispad grädde. Men eftersom vi inte har Galliano hemma och jag inte tänker köpa en hel flaska till mig själv så bestämde jag mig för att leta efter nåt annat gott recept som innehåller nåt jag har hemma. Och hittade det här som låter ännu godare. Ska pröva det i morrn då jag har Cointreau hemma efter mina försök att göra goda Cosmopolitans, något jag hittills inte lyckats med.

Varning: Följande recept innehåller alkohol.

Cointreau Choc Shot

3 cl Cointreau
Häll i Cointreaun i ett större shotglas.
Fyll upp med varm choklad.
Lägg på ett lock av vispad grädde och dekorera med en apelsinskalsspiral.

Då Cointreau smakar apelsin så borde denna blandning bli apelsinchoklad. Mums! Jag får rapportera i morgon om den var så god som jag trodde.

0 kommentarer: