CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 23 november 2008

Första helgen avklarad

Ja då har jag jobbat den första av fyra. Skulle egentligen varit ledig nu ändå fram till fredag men tog på mig två dagpass måndag och tisdag. Jag tyckte det var konstigt först att jag bara skulle jobba tre till fyra dagar i veckan men jag räknade ut att när jag jobbar en hel helg blir det 37 timmar på tre arbetspass. Så då är det inte så konstigt att jag jobbar få dagar. Det är mycket skönare att jobba länge medan man ändå är där och sen få vara ledig fler dar istället. Under helgen har jag även hunnit med att plocka fram julsakerna ur förrådet och testat så att allt lyser. Maken är lite irriterad och tycker det kunde fått stanna därute tills helgen. Men jag verkligen älskar advent och går runt och planerar allt jag vill pynta. Ska försöka att tillverka en krans att hänga över köksbordet men har ingen aning om hur man gör. Sedan måste vi hinna ut i skogen och plocka tallris innan helgen också. Maken som tycker att julen är överreklamerad är lagom entusiastisk, men det struntar jag fullständigt i :-) Detta är min absoluta favorittid på året. Jag får lägga ut bilder på vårt pyntade hem om en vecka.

2 kommentarer:

Emma sa...

Det vill jag se! Älskar också advent och pysslandet fram till jul! Min man tycker att jag ska vänta med pyntandet för att jag alltid brukar tröttna på det innan lucia..säger han...

Unknown sa...

Vad du är gullig! *blåser iväg en slängkyss*