CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 21 november 2008

Gnäll

Jag har pratat med facket idag och det verkar inte som om jag kommer att få några pengar. Bara för att jag inte har fått betyget för examensarbetet. Det spelar tydligen ingen roll att kursen är slut och att jag inte skriver på arbetet. Så jag frågade vad som händer om jag istället skriver in att jag inte har gjort det och inte tänker göra det heller. Då fick jag till svar att ersättning kan börja betalas ut från och med det datumet. Vilket betyder att jag ändå inte får ersättning för de snart tre månader jag varit arbetslös. Jag trodde att det viktigaste var att man kunde ta ett heltidsarbete och att man aktivt söker ett jobb och står inskriven på arbetsförmedlingen. Men det spelar tydligen ingen roll. Så det blir en rolig jul i år, jag hoppas att vi i alla fall kan låna ihop pengar till att betala räkningarna. Vilket inte hade varit något problem om maken jobbat borta och kunnat få traktamente. Men självklart har han ju jobbat hemma förra månaden. Det är verkligen bara denna månaden det kör ihop sig också för jag har jobbat i november så att jag får en liten lön i december men nu får jag ingenting, Jag hatar att inte ha pengar. Allt blir så krångligt. Tänk om man kunde bli ekonomiskt oberoende. Suck!

0 kommentarer: