CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 26 november 2008

Nyårslöfte

Jag har funderat på ett nyårslöfte men jag vet inte ens om jag vågar formulera det, känns som om det kommer att bli riktigt tufft. Maken tyckte att det var det bästa och smartaste jag sagt på väldigt länge. Jag tänkte ta itu med min värsta ovana: mitt slösande. Jag har läst om personer som under tex en månad eller ett år inte köper någonting som inte är absolut nödvändigt. Så jag tänkte prova på det ett halvår. Men sen insåg jag att det skulle bli alltför trist så jag tänkte istället att jag får shoppa för max 300 kr i månaden i ett halvår. Och om det är nåt dyrare jag vill ha så får jag spara de 300 kr till nästa månad och då har jag 600. Fattar ni hur jag menar? Detta blir en riktig utmaning för mig och jag hoppas kunna spara pengar på det. Maken tycker att jag ska ha ett straff om jag bryter det, vilket jag inte kommer att göra då jag har bestämt mig. Man kan inte anklaga mig för att inte vara envis i alla fall. Nån som kan komma på ett straff om jag inte skulle lyckas?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, vad du är stark! Duktiga du! Ett bra staff tycker jag är att för var hundring du drar över med dina 300, tappar du nästa månads shoppingpengar! Ett straff ska ju kännas. Alltså, shoppar du för 300 i januari får du 300 som vanligt i februari åsse. Men handlar du för 400 i februari får du inga pengar alls i mars. och handlar du för 500 i maj får du inga pengar att handla för alls förrän augusti! Förstår du? *skrattar* komplicerad historia! Men jag tror på dig! DU kommer att klara detta! Kramisar och ses i morgon!

Anonym sa...

Du får se till att handla på dig ordentligt nu fram tills nyår. :P

Jag har utmanat dig, titta in hos mig och se. =)