CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 25 september 2008

Fjortis

Jag var som vanligt ute förra helgen och sällskapet var två av mina småbröder. På fredagen var vi på after work och då vi skulle flytta på lördagen skulle vi ta det lungt. Men jag är inte den som säger nej till gratis öl tyvärr. Min mellersta bror jobbar numer i Norge och tjänar bra. Detta gör honom även generös. Så han försåg både mig och alla utbytestudenter mitt emot oss med öl hela kvällen. Dessa utbytesstudenter var inga jag kände i början av kvällen kan jag säga. Det slutade i alla fall med att jag ganska berusad själv följde med dem och spelade biljard. Det är konstigt vad bra man blir på att prata engelska så fort man får några öl i sig, och om jag inte minns fel fick jag träna lite på tyskan också :-D

Även på lördagen var det utgång, nu med mina bröder och en kompis med sambo. Och även denna kväll skulle jag ta det lungt eftersom jag inte varit så pigg på morgonen. Men nu råkar det vara så att jag känner en kille som står i baren och som är vädigt generös med drinkarna. Både med antalen och med alkoholhalten. Så jag blev ganska onykter även denna kväll. Kommentaren från min äldsta lillebror var: Du betedde dig som en fjortis. Det är nåt man vill höra från nån som är fem år yngre. Men jag hade kul i alla fall. Och denna helg är det Erotikmässan som hägrar. Har aldrig varit där så nu är det på tiden att ta reda på om det är värt ett besök. Men nu blir det bara utgång på fredag i alla fall. Måste ha några dar på mig att ta igen mig, för även om jag beter mig som en fjortis betyder det inte att jag har orken som en.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en riktig partypingla du! ;)

Unknown sa...

Du ÄR en fjortis!!! ;-) And U know it!